Geox – inovácia, ktorá sa oplatila

Väčšina vynálezov, ktoré boli objavené, sa rodila ťažko a vynálezcovia sa skutočne museli potiť, aby ich nápady priniesli želané ovocie. Jedným z nich bol Mario Polegato, vynálezca topánok Geox. Tomuto pánovi tiež trvalo hodnú chvíľu až kým prišiel na nápad vytvorenia súvislých dierok v topánkach, ktoré by tým zabezpečili konštantnú ventiláciu obuvi. Táto jednoduchá myšlienka bola základom úplne novej značky obuvi a zrodili sa Geox topánky. Táto myšlienka je príbuzným vynálezom gumových podrážok v 50-tych rokoch s tým rozdielom, že problém kondenzácie potu spojený s gumenými topánkami sa vyriešil.

Úžasný aspekt tohto nápadu bol v tom, že náhle umožnil hneď niekoľko vecí naraz. Na jednej strane to vyriešilo problém, ktorým čelili mnohí ľudia s potiacimi sa nohami, a na druhej strane geox predstavil riešenie pre tých ľudí, ktorí mali konštatný problém so zapáchújimi chodidlami. Mnohí ľudia s rôznymi problémami súvisiacimi s chodidlami sa skutočne vzdali nosenia topánok /najmä na športové, outodoorové a telesné aktivity/. Pre nich topánky Geox predstovali skvelú možnosť, aby mohli znova začať aktívne športovať a využívať túto značku aj pri nadmernom potení ich nôh.

Pán Polegato si neprivonial k úspechu okamžite napriek tejto potenciálne prelomovej myšlienke. Pre uvedenie tejto značky si musel zabezpečiť financovanie, a to sa nestalo okamžite. Nakoniec si musel vziať bankovú pôžičku pre propagáciu topánok Geox. Samotný názov Geox bol inšpirovaný gréckym slovným spojením „zem a technológia“ /GEO + X pre technológiu/ a aj táto voľba názvu sa pre neho ukázala ako veľmi dobrá myšlienka.

Akonáhle tieto topánky vstúpili na trh, oslovili široký okruh spotrebiteľov. Dospelí, deti, atléti, tí, ktorí majú problémy s chodidlami, videli v týchto topánkach veľkú pridanú hodnotu a značka sa veľmi rýchlo stala populárnou na prelome milénií, V mnohých krajinách predaje prekročili hranicu 10 000 predajov/predajňa/rok. Mario prijal veľmi profesionálny prístup k riadeniu tohto typu podnikania a zabezpečil, aby vyškolení a kvalifikovaní pracovníci obsadili kľúčové pozície v spoločnosti.

Značka tiež ťažila z praxe povzbudzovania ľudí v spoločnosti, aby prišli s novými nápadmi. To bola jedna z myšlienok, ktorá vyústila do uvedenia ďalších druhov odevov na trh. Najznámejšou položkou sú geox bundy. Tieto bundy boli opäť odlišné od konkurencie, pretože pomohli znížiť potenie o viac ako 30% a znova dokázali, ako jednoduché nápady dokážu zmeniť celý segment v ktorom sú uvedené.

Geox topánky sa diverzifikovali hlavne na geox baleríny ale aj na tenisky, dreváky, neformálnu obuv, gumáky a dokonca sandále. Zachovali si vysokú kvalitu, ktorú od nich zákazníci očakávajú, čo im umožnilo priamo alebo prostredníctvom franšízových dohôd vstúpiť do viac ako 70 krajín sveta.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *